fbpx

Hoe hypnose werkt

Hypnose werkt via het onderbewuste, heel wat problemen waar je tegenaan loopt in je leven, kunnen opgelost worden via hypnose.

Alles zit in jou. Het moet alleen op de juiste manier geactiveerd worden.

Tijdens hypnose wordt het onbewuste geactiveerd. We gaan voorbij aan je bewuste gedachten en de kritische stem in jezelf die alles wat je doet van opmerkingen voorziet. De veranderingen voltrekken zich op het onbewust niveau. En precies om deze reden vormt hypnose een perfecte aanvulling op coaching. Tijdens een coachingproces word je je van heel wat zaken bewust. Met de meeste ervan kun je onmiddellijk aan de slag. Er zijn daarnaast ook bepaalde zaken die diep verankerd lijken te zitten. Vaak zijn dat dingen die je moeilijk onder woorden kunt brengen.

Hypnose helpt om deze (onbewuste) blokkades aan te pakken.

Hypnose activeert en versterkt jouw innerlijke kracht, zodat je al je doelen bereikt en de beste versie van jezelf wordt.

Hypnose brengt blijvende veranderingen in je leven, op een snelle, gezonde en positieve manier.

Weet dat hypnotherapie NIETS te maken heeft met hypnose zoals het soms in shows opgevoerd wordt. Hypnose door een gecertificeerd hypnotherapeut zoals ik is niet gevaarlijk. Je weet wat je doet en je hebt steeds de keuze om de actie die door mij tijdens de hypnose aangereikt wordt, te accepteren of niet.



VOORDELEN VAN HYPNOSE

Verandert je leven snel en blijvend, op een gemakkelijke manier

Verlost je van vrijwel elk probleem

Heeft een slaagkans van bijna 90%

Werkt 100 keer sneller dan psycho- of gedragstherapie

Bestaat uit korte en krachtige sessies

Is een fantastische, heerlijke en ontspannende ervaring

  • slaapproblemen

  • Alcoholverslaving

  • Depressie

  • angst

  • Stoppen met roken

  • Meer zelfvertrouwen

  • Relaties

  • Afslanken 

  • Onzekerheid

Op weg naar een goede nachtrust d.m.v hypnose

Op weg naar een goede nachtrust

Het zou een van de meest gewone dingen ter wereld moeten zijn … maar in slaap geraken lijkt soms een moeilijke opdracht

We krijgen vandaag te maken met grote veranderingen in onze manier van leven.

Als ons overlevingsinstinct bedreigd wordt, ervaren we veel meer stress.

Het bereidt ons voor om te vechten of te vluchten.

Je lichaam wil slapen.

Maar je geest heeft andere plannen.

Stress kan slaaptekort of onrustige slaap veroorzaken met meer intense en emotionele dromen.

We slapen van nature minder diep als we angstig zijn.

Probeer de volgende 5 tips om tot rust te komen en geniet van een betere nachtrust, vanaf vandaag.

1. Kijk minder naar het nieuws en vermijd je telefoon en tablet minstens 1 uur voor het slapen gaan.

Doe iets leuks voor het slapen – een grappig tv-programma of een opbeurende podcast kunnen je helpen beter te slapen

2. Zorg voor structuur in je dag.

Ons brein en lichaam houden van structuur

Ontwaak, beweeg, eet en slaap elke dag rond hetzelfde uur

3. Focus op je ademhaling.

Denk eerder aan rusten dan aan slapen.

Focus op je ademhaling terwijl je in je hoofd de woorden ‘in’ en ‘uit’ blijft herhalen om zo in slaap te geraken

4. Leer te ontspannen

Ontspanning kan de stressreactie zowel fysiek als mentaal uitschakelen.

Doe iets wat bij jou past – mindfulness-meditatie, trage spierontspanning, ademhalingsoefeningen of een lang warm bad

5. Sta op als je niet kunt slapen

Je bed mag geen slagveld worden.

Geniet van het gevoel alleen maar te rusten.

Als je niet goed slaapt en klassieke behandelingen niet helpen dan kan hypnotherapie helpen om beter te slapen.

Hypnotherapie kan helpen bij verscheidene vormen van slapeloosheid.

Hypnotherapie gebruikt verschillende technieken om tot ontspanning te komen zoals je focussen op iets of begeleide visualisatie.

Slaaphypnose geeft je een houvast om je beter te ontspannen en je zo beter voor te bereiden op de nachtrust.

Hypnotherapie kan je helpen om rusteloosheid voor het slapen te overwinnen.

Het kan je helpen sneller te ontspannen en uiteindelijk in een diepe en herstellende slaap te vallen.

Boek hier je gratis 30 minuten intake in.

Laat de veranderingen beginnen!


Waar Hypnose je nog bij kan helpen:

  • Hulp bij keuzes maken
  • Aanpakken van allergieën
  • Stoppen met tandenknarsen, nagelbijten, bedplassen, …
  • Verwerken van trauma’s
  • Omgaan met faalangst, vliegangst,…
  • Ontspannen, minder stress ervaren
  • Seksuele problemen verhelpen
  • Gemakkelijker praten voor publiek
  • Verlichten/oplossen van prikkelbare darmsyndroom